Toplam 2 Sayfadan 1. Sayfa 12 SonuncuSonuncu
Toplam 17 sonuçtan 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.

Konu: Fusion Akü Veya Şarj Dinamo Problemi

  1. #1

    Question Fusion Akü Veya Şarj Dinamo Problemi

    Merhabalar Fordum.net Ailesi, Aracımda Karşılaşmış olduğum Problemi Sizlerle Paylaşmak, Sizlerinde Konu Hakkında Varsa Bilgilerinizi Almak İstiyorum....

    Aracım Gösterge Panelinde Hareket Ettikten Bir Kaç Kilometre Sonra Akü Işığı Yakıyordu. Yaklaşık 100 Km Bu Şekilde Kullandım Bayram Dolayısıyla Servise Getiremedim Ve Bu Akşam Aracımı Kullanırken Gene Aynı Gösterge Panelinde Akü Uyarı Simgesi Yandı Ardından İse Direksiyon Sertleşti Ve Hidrolik Arıza Uyarısı ABS Arıza Uyarısıyla Karşılaştım Ve 1 Km kadar Gidebilidm Ve Sağ Çektim Tamamiyle Akü Bitti Sanırım Neyse Çekiçi Geldi Ve Arabamı Ford Yetkili Servisine Çektim.... Sorunum Bundan İbaret Sizlere Bir Kaç Soru Sormak İstiyorum Konuyla İlgili Rahat Uyuyabilmem İçin Bu Gece :)

    1- ) Problem Sizce Nedir_?
    2-) Problem Yetkili Serviste Ne Kadara Maal Olur Sizce _?
    3-)Akü Uyarı İşareti Vermesinin Ardından ABS , Direksiyon Hidroliği Ve Direksiyon Sertleşmesi Neden Olmuş Olabilir_?
    4-) Benzer Problemle Karşılaşan Arkadaşlar Sorunlarını Çözümleriyle Birlikte Paylaşabilirlerse Sevinirim

    Siz Fordum.net Kullanıcılarına Konuya Vermiş Olduğu İlgiden Dolayı Teşekkürlerimi Sunar.... Şeker Tadında Bir Bayram Geçirmelerini Dilerim .. !!!
    2006 Ford Fusion 1.6 TDC! LuX

  2. #2

    Standart

    hocam kısa ve net soyluorum. kesınlıkle akün ölmüş durumda. akü yeni araçlarda eskilerind eoldugu gıbı onceden cesitli teklemelerle işaret vermıyormuş. anıden bıtıyormus. aracı calsıtırdıktan sonra dıreksıyonun kazıklasması ve abs nın calsımaması ıse emnıyet ıle alakalı. eskı bır araba kullanıyr gıbı oluoyrsun. hıdrolık dıreksıoyn yok. abs yok. anlatabıldımmı bılmıyorum. kısa surelı ( tamırcı servıs vb ) yolculklarda bır porblem yok. ancak dedıgım gıbı sadece eskı model bır ara kullanıyormus gıbısn.
    birde soyle bır sey duydum. vurdurma dıye tabır ettgımız 2. vıteste ıken arkadan ıtıp aracı calsıtırma bu tıp beyınlı araclarda cok sakıncalıymıs.
    gecmıs olsun. servıs sarj dınamosunda da sorun oldugunu soyleyebılır. guvnıyorsan servıse degıdtır. tanımadıgın bır servısse ve fahıs bır fıyat cekıldıyse sana tavsıyem .150 tl cıvarında bır aku ile cozum ara.

  3. #3

    Standart

    Geçen hafta ford servisde tesadüf gördüğüme göre bir Focus 2 TDCİ ye şarj dinamosu(alternatör) takılırken gördüm merak edip fiyatını sordum 385 Tl +KDV dediler.Fusionunkide üç aşağı beş yukarı bu fiyata yakındır sanırım. Abs ışığının ve direksiyonun sertleşmesine gelince bunlar bildiğim kadarıyla akünün desteğiyle çalışıyorlar ve doğal olarak akü bitincede işlevlerini yerine getiremiyorlar.
    (C-MAX)+GHİA+TDCİ+ESP+TCS

  4. #4

    Standart

    Lambanın yanması şarj sisteminin doğru çalışmamasıyla ilgilidir. Dinamo bir şekilde şarj etmemeye başlamış, akünüz de bitince voltaj düşüklüğünün etkisiyle çeşitli hatalar oluşmuş.

    Garantisi varsa aracın ücretsiz halledilmesi lazm. Ama ışık yanarken de uzun süre sürmek doğru birşey değil. İnşallah başka problemler oluşmamıştır.
    2012 focus style+ tdci hb.

  5. #5

    Standart

    Alıntı Turan Dilek isimli üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam kısa ve net soyluorum. kesınlıkle akün ölmüş durumda.
    Hocam bu kadar kısa, net ve kesin teşhisi aküyle nasıl koydun anlamadım, kaç tane akü bitirdim, hiç bu arızaları görmedim.. akü bitikse marş zayıf basar, motor çalıştıktan sonra akülük iş biter, oturup kenarda tatlı tatlı şarj olur.. sorun dinamoda veya sigorta tablasında olabilir.. Abs'nin ve Eps varsa direksiyonun elektrik arızalarından etkilenmesi muhtemeldir..
    Mondeo Tdci, Clio HB

  6. #6

    Standart

    ayni olay iki aracimdada meydana geldi.. direksiyon sertlesip aku lambasi yanmaya basladi.. birincisinde alternator kayisi kopmustu ikincisinde servo pompasi dagilmisti.. en iyi ihtimal altarnator kayisin kopmasi kotusu ise digeri.. gecmis olsun
    focus1 1.8, pego308 1.6hdi

  7. #7

    Standart

    Aracın şarj sisteminde bir sıkıntı olduğu için yanmıştır lambanız.Akü bitmiş demek anlamına gelmez.Alternatörün şarj etmemesinden dolayı akü boşalmıştır.
    2010 1,6 115 HP -trend HB

  8. #8

    Standart

    Alıntı Anıl Öcal isimli üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam bu kadar kısa, net ve kesin teşhisi aküyle nasıl koydun anlamadım, kaç tane akü bitirdim, hiç bu arızaları görmedim.. akü bitikse marş zayıf basar, motor çalıştıktan sonra akülük iş biter, oturup kenarda tatlı tatlı şarj olur.. sorun dinamoda veya sigorta tablasında olabilir.. Abs'nin ve Eps varsa direksiyonun elektrik arızalarından etkilenmesi muhtemeldir..
    hocam yukarıdada belirttiğim gibi yeni araçalrda aküler eski araçlarda olduğu gibi bitmeden önce emare vermiyorlar. referans inci aküleri yetkilisi. direksiyon sertleşmesi- abs devre dışı kalması akü nün tam kapasite çalışmadığının göstergesi. refrerans ( tokullar toyota yetkılı servısı :benım arac orad abozulmustu oradan yardım ıstedım )isterseniz. amperi yüksek ( bu cok onemlı ) bir ara kablo ıle akuye guc veın baska aractan bakın bakalım duzlıyormu duzelmıyor mu? yada en basıtı servısten once gıdın herhangı bır akucuye. olcturun akununu gucunu.

  9. #9

    Standart

    Alıntı Turan Dilek isimli üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam yukarıdada belirttiğim gibi yeni araçalrda aküler eski araçlarda olduğu gibi bitmeden önce emare vermiyorlar. referans inci aküleri yetkilisi. direksiyon sertleşmesi- abs devre dışı kalması akü nün tam kapasite çalışmadığının göstergesi. refrerans ( tokullar toyota yetkılı servısı :benım arac orad abozulmustu oradan yardım ıstedım )isterseniz. amperi yüksek ( bu cok onemlı ) bir ara kablo ıle akuye guc veın baska aractan bakın bakalım duzlıyormu duzelmıyor mu? yada en basıtı servısten once gıdın herhangı bır akucuye. olcturun akununu gucunu.
    Arkadaşlar bunlar sebep sonuç ilişkisi.Net olarak akü bitmiş denemez,ama bitmişte olabilir.Ya akü şarj tutmuyordur,yada şarj sisteminde bir sorun var.Birbirimize kırıcı olmadan görüşlerimizi belirtmek en güzeli...
    2010 1,6 115 HP -trend HB

  10. #10

    Standart

    oncelikle gecmiş olsun... aracınızın sarj dinamosunda problem var gibi gozukuyor, gecen hafta aracımın sarj dinamosu arıza yaptı kendimi servise zor attım, sarj dinamosu akunun sarj olmasını saglayan sistem oldugu icin sarj olmayan aku aracın elektrik sistemini beslerken bi sure sonra biter. bu sebeple sarj dinamosu arızasında hemen degisime gidilmezse aku bosalarak ekstra bir maliyet daha ortaya cıkartır...

    Tunahan gecen hafta gordugun arac benimki olabilir :D nerde gordun??
    06 Focus TDCI GHIA HB SR

Benzer Konular

  1. mondeo 2001 tdci dinamo sorunu
    Konuyu Açan: ergun mutlu, Forum: Mondeo.
    Cevaplar: 5
    Son mesaj : 22.12.12, 22:48
  2. şarj dinamosu;aku;bujı
    Konuyu Açan: mert çürük, Forum: Focus I.
    Cevaplar: 2
    Son mesaj : 09.07.09, 14:51
  3. fusion amortisör problemi
    Konuyu Açan: nasuh tarakçıoğlu, Forum: Fusion.
    Cevaplar: 8
    Son mesaj : 11.05.08, 14:32
  4. 6000 veya 6006 veya changer
    Konuyu Açan: Oğuz Altınada, Forum: Satılıklar, Arananlar.
    Cevaplar: 8
    Son mesaj : 15.01.07, 02:11

Yetkileriniz

  • Konu açma yetkiniz yok.
  • Cevap yazma yetkiniz yok.
  • Eklenti yükleme yetkiniz yok.
  • Mesajınızı değiştirme yetkiniz yok.
  •  
escort istanbul istanbul escort